Alla hjärtans dag


Jag sitter och styr upp lite planer inför alla hjärtans dag på tisdag.
Jag och sambon ska in till Boden och äta en god middag tillsammans, hur mysigt låter inte det på en skala? :-)
Fast samtidigt ska vi passa på att storhandla inser jag, kylen börjar gapa lite tom. Även om det nu skulle vara praktiskt att äta middag hos någon annan varje dag, är det tämligen ogenomförbart i våran umgängeskrets.
Vi har ju dessutom lite andra mat-rutiner när jag arbetar. Lunch när jag kommer hem från jobbet eller runt 13 - 14. Och middag blir oftast när jag kommer hem efter 18.
Det förefaller sig enklast så eftersom jag inte riktigt känner för att hinna klämma i mig en stor middag innan jag åker 15.30.

Jag vet ju bara hur rent ut sagt jobbigt det var när jag skulle på övning med kören. Och hade ätit palt hos svärfar. Jag var mätt, kände mig nästintill gravid kan jag tänka mig. Huja huja.
Och kören blir det dags för när jag arbetat färdigt i mars. Det är lite svårt att hinna med just nu, de tränar på onsdagar vid 18.00 och jag jobbar ju till minst 18.00 + att jag har 30 min hem, sen dusch och ja ni kan ju räkna ut resten själv.
Men roligt att höra att jag är efterlyst av dem. :-) En av körmedlemarna hade pratat med sambons morbror och frågat om jag inte skulle dyka upp, och igår ringde självaste körledaren och frågade om jag var intresserad att fortsätta.
Jag älskar att sjunga i kör, har gjort det under hela min högstadie och gymnasietid. Särskilt som solist, men jag kan lova att jag ändå är nervös. Fullt med fjärilar som fladdrar i magen, men när jag väl står därframme släpper det. :-)

Vad har ni för favoritsysselsättning? Sjunga, spela osv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0