Hallå i lådan!


En låg dag på bloggfronten iallafall, men full rulle hemma. Dagen började med arbete, dock enbart till ca 10.30. Det fanns inte alltför mycket att sysselsätta sig med nämligen. Lite ovanligt för att vara ett jordbruk, men ibland är det trevligt med lite stiltje. Då har man helt enkelt gjort allt man ska göra som jag brukar säga. :-)

Hemåt med den blåa faran, koka ihop lite lunch åt mig och sambon. Sedan vidare till hästarna, de hade ju hunnit äta upp sin rundbal och ville bestämt ha en ny. Jag förstår det inte, varför ska alla djur ha mat? Skulle de inte bara kunna leva på luft? ;-) En ny bal och lite mystid med bägge pållarna, inväntar att den tredje kommer hem igen i april. Hon tillför något visst till gruppdynamiken och det är inte samma sak när hon är borta.
Självklart kommer jag osökt att tänka på alla hagar som ska byggas till sommaren. Vinterhagen ska byggas om och sommarhagarna ska byggas upp. Ligghallen ska vi mest troligt riva och bygga upp på nytt, balar ska hem och säkerligen blir det något fix och trix i stallet. Om jag känner mig själv rätt.

För att återgå till verkligheten som råder just nu så blev det sedan storstädning av huset med sambon.
Det var en mycket nöjd Jennie som sedan satte sig i soffan 1,5 timme innan jag skulle åka till jobbet igen. Jag njöt verkligen av min te-kopp och mina två kakor. Ibland krävs det verkligen inte mycket för att sätta guldkant på tillvaron.
Som att sambon hade renbäddat sängen när jag kom hem igen, gulligt är bara förnamnet. Han har lite svårt att göra det iom sin skada i axeln, så det värmde verkligen i hjärtat på mig. Han hade även pysslat på med lite annat här hemma. Jag tror både han och jag börjar vara riktigt pysselsugna. Jag längtar som sagt att sätta tänderna i mina projekt (köksbord, stolar, soffa och byrå) + att jag sparade två skåp från min gamla tevemöbel som jag ska göra om.
Vitrinskåpsdelen ska jag göra om till ett mindre barskåp var tanken, måla om och tapetsera + montera ljus. Jag känner på mig att det kommer bli riktigt snyggt. :-)

I skrivande stund är sambon ute på lite galej hos en "granne" och jag sitter hemma. En kopp te och Ett Herrans Liv håller mig sällskap innan jag ska i säng 22.00. Men känner jag min sambo rätt lär han komma hem innan jag somnar. Han har svårt att vara utan mig, och jag måste väl erkänna att det är samma för mig.
Men nu ska jag återgå till min serie. Hej och hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0