Jobbhelg


Jag jobbar i helgen, därav den dåliga uppdateringen.
Upp 05.30 och susa iväg till jobbet, klar vid ca 08.00 och iväg hem igen. Därefter nästa pass mellan 15.00 - ca 18.00. Igår kände jag mig inte alltför trött, trots att sambon kom hem 01.30 och ville ha liv i mig. Han höll mig vaken till ca 03.00, så jag sov väl ungefär 6,5 timme allt som allt.
Men inatt blev det tyvärr bara 4 timmar som mest. Jag sover oerhört dåligt när han är borta, jag blir orolig och ligger mestadels bara och vrider mig i sängen.
Jag vill sova, men kan inte. Direkt när han är hemma igen är det snudd på att jag däckar.
När han var borta i Piteå och gick skola hade jag lite mindre bekymmer att sova, men det gick inte helt problemfritt. Tur att man har något "beroende" som är hälsosamt iallafall. :-)

Nu kan jag iallafall se framemot att jag är ledig efter kvällens pass på jobbet. På tisdag blir det en längre pass eftersom jag och sambon ska in till stan och äta middag på Panelen. Gottigott! hoppas jag iallafall, jag har aldrig ätit där tidigare. Vanligtvis äter vi på Ming, jag älskar ju som bekant thai-mat. Bästa restaurangen hemma i Piteå är Thai Garden och i Luleå är det Bhan Thai. Hehe. :-)
Så det ska bli intressant att se om maten är god som alla säger. Och mysigt att äta ute med älsklingen, det var ett tag sen sist. Jag tror vi var ut och åt när jag fyllde år i oktober tillsammans med hans mamma och hennes sambo. Det kan då lugnt sägas att jag har en mycket glad sambo som tycker om att jag gillar att åka iväg och äta, eller besöka olika sevärdheter osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0