Jobbhelgen är över!


Fy vad skönt det var att åka hem 17.30. Korna har skött sig exemplariskt.. nästintill.
När jag kom lördag morgon hade de känt för att peta ner grinden in till foderbordet, och där låg minsann 5 sjusovare som jag fick sjasa ut. De hade trampat ut allt foder till en fin platt matta, bara till att börja rengöra. Tur i oturen hade de inte gödslat mycket på fodret. Annars hade det bara varit att köra ut allt. Puh!
Jag hade det trevligt idag, fick hoppa ut på passagerarsidan eftersom förardörren behagat frysa. Jag hoppade in i bilen på morgon och sen när jag kom fram kunde jag inte ta mig ut.
Det har hänt sambon en gång, så jag vet hur komiskt det ser ut. Men han satt dock på passagerarplatsen.
Glad att vi snart har fått igång våran bil igen, vi väntar bara på lyktglaset som borde komma på måndag. :-)

Imorgon blir det upp innan 09.00 eftersom vi då ska åka iväg och fiska med svärfar. Längtat efter att få köra skoter hela dagen, särskilt när man mött alla andra glada skoteråkare. Helt underbart väder med strålande solsken. Då blir man lite less på att man ska jobba och inte kan fara ut.
Men som jag skrev tidigare så kommer det fler helger, bara sambon blir klar med revyn.
Nu blir det att mysa ner sig i soffan framför en film med älsklingen. Hej och hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0