Nytt kök? Ja tack!


En dröm om ett vitt lantkök, fast sambon säger bestämt nej. Just nu har vi ett vitt kök och han är less på det.
Jag kan väl förstå honom, men vitt har sin tjusning. Ikea har ett läckert kök i blankt rött som jag är riktigt förtjust i, jag kan mycket väl tänka mig det också. Med svart kakel till och en svart alt. mörk bänkskiva. Nice säger jag.
Vi har planer på att göra om köket, när bägge två har arbete och det finns pengar till det. Just nu är det enda som står på inredningschemat att tapetsera en fondvägg i vardagsrummet.
Vi planerar på sikt att bygga bastu och relax i källaren, ska även fixa till tvättstugan som ser rent anskrämlig ut.
Men pengar måste finnas till allt. Det är en början iallafall att vi eldar bort all ved som legat där bastun är tänkt att byggas.

Sen är det väl nya tapeter och golv i sovrummet, golvbyte i hela huset osv. som skulle vara intressant och som vi har behov att göra. Badrummet hade varit riktigt fint att få kakla och klinkra i, men tyvärr bor vi i ett trähus och enligt vad sambon säger blir det svårt med kakel då. Han skulle gärna kakla där inne, men när huset rör sig är det mer regel än undantag att kaklet spricker.
Mycket drömmar, mycket planer. Mycket man vill göra, men som man inte kan just nu. Bygga altan, byta till större fönster i köket, tömma grunden under vardagsrummet och göra ett sovrum där för sommarbruk när det är som varmast etc.
Om jag hade kunnat skulle jag vilja slipa och måla om mitt köksbord som är undanstoppat och helt oåtkomligt för närvarande. Vitt underrede och lasera skivan i vitt, samma sak med stolarna.
Det bordet är större än det vi har för närvarande, det skulle passa bättre in i köket också samt att jag vill göra iordning en fin kökssoffa som står hos min svärmor.
Men kommer tid så kommer råd. Snart är det vår och då kan jag börja. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0